Bestselgeren Nissan Leaf har fått større batteri

Nissan Leaf ble Norges mest solgte bil i fjor. Andre generasjon av Nissans elbil traff markedet perfekt her hjemme. God kombinasjon av pris og rekkevidde og mange eksisterende Leaf-eiere som var klare for å bytte bil, var viktige bidragsytere til suksessen.

I tillegg kunne Nissan tilby noe mange av konkurrentene slet med: Nemlig å levere bil uten veldig lang leveringstid. Dermed var suksessen et faktum.

Nissan Leaf kommer med en batteripakke på 62 kWt, det er 22 kWt større enn det vi har hatt til nå.
Rekkevidden har økt med 42 prosent, det offisielle tallet nå er 385 kilometer, etter den nye og meget strenge WLTP-målemetoden.

Nissan har også doblet ladekapasiteten, opp til 100 kW. Det betyr at du kan lade den betydelig kjappere, så lenge laderen kan levere nok strøm.
Elmotoren er også større, Det yter nå 215 hestekrefter, mot 150 i utgaven med 40 kWt. Bilen har blitt kjappere og fått høyere toppfart. 0-100 km/t på 7,3 sekunder, og en toppfart på 157 km/t.